HTML

Magunkról

The blog of the Budapest based Digital Natives covers the topics such as technological challenges we meet in our work, also our solutions and developments related mostly to Ruby on Rails and e. g. JavaScript. You can read about project management methodologies, which drive our workflow, such as agile or scrum. We don’t forget to report about our work and free-time related events and activities.

Facebook

Címkék

2011 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (2) agency (1) agile (1) agilis (13) android (1) angel (2) anita (2) API (1) árazás (2) artisjus (1) balaton (1) bécs (1) becs (1) becslés (1) befektető (7) befekteto (1) bemutatkozás (1) berlin (1) beszédfelismerés (2) beszédtechnológia (1) bitbucket (1) blog (1) borkóstoló (1) budapest.rb (1) célok (1) client (4) cloud (1) code hulk (1) coding (1) coin (1) concept (2) conference (1) continuous integration (1) cross browser (1) cross platform (2) csapat (4) csapatépítés (1) csocsó (1) David (1) ddb (1) deployment (3) design (2) dev (5) dev meeting (2) digital (1) diktálás (1) dojo (1) ebook (1) education (1) elemzés (3) elmélet (1) English (1) english (9) értékelés (1) értékesítés (3) extreme programming (1) fejlesztő (3) feliratozás (1) Friday (1) frontend (2) game (3) game of thrones (1) gerzson (2) hackfwd (2) heroku (1) hirdetés (1) hosting (1) icatapult (2) idcee (4) idea (1) implementation (2) inkubáció (9) ios (1) javascript (1) jenkins (1) jogdíj (1) jruby (1) kaizen (1) kalandpark (1) kanban (3) képzés (2) kijev (1) kipuedu (1) kirándulás (1) kocákzati tőkealap (1) kommunikáció (1) lean (2) LinkedIn (1) Logidok (1) mahasz (1) marketing (1) meetup (9) mindroom (2) Mitnick (1) mixgar (14) mobil (4) moving (1) mvp (2) MVP (1) nabaztag (1) natives (1) olasz (1) open source (1) people search (1) piknik (1) planning (1) playertise (3) prága (1) presentation (1) product owner (1) product roadmap (1) project (1) prototípus (1) prototype (1) rabbit (1) rails (15) ruby (14) rupy (1) scrum (9) search API (1) series (2) sharewood (1) siker (2) social (1) sorozat (1) spaceship (1) speedinvest (1) startup (6) startup week (1) String (1) szerződés (1) szolgáltatás (2) taxi (3) taxitrust (3) taxtrust (1) techshow (2) testing (2) teszt (1) titanium (1) toborzás (2) tőke (2) toptal (1) trónok harca (1) tumblr (1) ügyfél (1) UI (1) UML (1) UX (2) üzletiangyal (1) vagrant (1) varga anita (1) verseny (2) videó (1) videóarchívum (1) vienna (1) világhírnév (8) virtualbox (1) vm (1) vodka (1) web (8) wired (2) workflow (2) xp (3) XP (1) Címkefelhő

Idei első céges képzésünk címe a következő volt: 
Mobil alkalmazás fejlesztés (iphone, android)

A képzést Göbölös Zoli tartotta, akit még Java/J2EE korszakából ismerek, de ma már inkább az Objective-C a kedvence, többet közt az Outdoor app fejlesztője.
 
Az oktatás rövid áttekintéssel kezdődött, a mobil piac helyzetével és történelmével. Megtudtuk például, hogyan került az Apple keze ügyébe az Objective-C licensze és milyen design pattern-ek használatosak a mobil világban, milyen fejlesztő eszközök szolgálják a fejlesztők érdekeit és hogy hogyan lesz a Javascriptből bináris. A teljes kép megismerése azért nagyon fontos, mert manapság egy új alkalmazás fejlesztésekor nagyon meg kell gondolni, hogy miben kezdünk el kódolni - milyen platformon mit várhatunk el a gyártóktól és végeredményben a felhasználók mit várnak el az alkalmazásoktól.
 
 
Az számomra egyértelműen kiderült, hogy az iPhone sikere miért töretlen a mai napig: az Apple törődik a fejlesztőivel és jó eszközöket ad a kezük alá, folyamatosan figyel a minőségre és nem enged be bármit az AppStore-ba (komoly ellenőrzésen kell átesnie az app-oknak mielőtt a felhasználók letölthetik). Ezzel szemben a nagy versenytárs, a Google Android-ja inkább a “gyorsan népszerűt” elvet vallja és a fejlesztőket nem kényeztetve ontja magából az OS verziókat. Ez még nem is lenne akkora gond - de Android felhasználóként magam is tapasztalom - hogy az alkalmazások minősége és gyorsasága azért messze nem tökéletes. De legalább van hova fejlődni :)
 
A délutánt egy kis kódolásnak szenteltük, iPhone-ra XCode-al és Android-ra pedig Titanium-al készítettünk el mini alkalmazást. Nem véletlen, hogy Android-ra nem Eclipse-ben álltunk neki Java-t kódolni, az Android dokumentációja még szintén csiszolásra szorul.
Az Appcelerator Titanium-ja egy olyan cross-platform fejlesztő eszköz, amiben Javascript-ben írhatjuk meg a kódot, a jól megszokott CSS direktívákat alkalmazva finomíthatjuk a User Interface-t, majd natív kódot generálhatunk iOS, Android vagy BlackBerry alá. Eddig minden szuperül hangzik. Azonban vannak szépséghibák: például, hogy a cross-platform nem azt jelenti, hogy minden tökéletesen működik is, vagy hogy ne lenne szükségünk egy iOS SDK-ra az iPhone app fordításakor - ami pedig csak OS-X alatt érhető el... Vagy hogy a Titanium dokumentációja tökéletes lenne...
Maradjunk annyiban, hogy a Titanium egy nagyon jó alternatíva, érdemes benne prototipusokat készíteni. Egyszerű ötleteket nagyon gyorsan összedobhatunk benne - és nem utolsósorban bármely telefon felhasználóival teszteltethetjük a remekművet.
 
Az oktatás után így tettünk mi is -TaxiTrust nevű alkalmazás ötletünk prototipusát Titanium-ban készítettük el, amit hamarosan tesztelni is tudtok.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalnatives.blog.hu/api/trackback/id/tr112791577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butcher__ 2011.04.04. 13:51:44

Szerintem az android dokumentációja elég jó, én mindent elsőre megtaláltam benne, és úgy működött ahogy kell. Elég nagy részét használtam a lehetőségeknek az összes féle view-tól openGl-en át a szenzorokig gps stbstb és mindent megtaláltam eddig szépen.

Azt megindokolnád miért nem eclipse-t használtatok, illetve hogy szerinted/szerintetek miért nem jó? ( legalábbis ha jól értem erre célzol :)
Szerintem hibátlan, mindent ad ami kell, debugolás, logolás, különböző android verziók kezelése és minden egyéb nagyon kényelmesen meg van oldva mindent odarak az ember keze alá, tényleg csak a fejlesztésre kell koncentrálni.

Tompa Tamás 2011.04.04. 13:56:10

Félreérthető volt: nem az Eclipse-el van gond, hanem azzal, hogy végül bele sem kezdtünk Java-ban app-ot írni, mert jobb alternatívának tűnt a Titanium. Te, mint Android fejlesztő, próbáltad esetleg a Titanium-ot? Jó lenne hallani véleményt olyantól, aki mindkettőben jártas! Köszi

butcher__ 2011.04.04. 14:04:34

Ja jó akkor lehet kicsit félre értettem :)

Úgy gondolom a fejlesztendő alkalmazástól függ. Én főként játékokba gondolkodok, ahol a munka elég fontos része sebesség optimalizálás, mivel a titánium generálja ki a natív kódot ezért erre elég kockázatosnak érzem, de lehet csak rossz a hozzállásom :)
Egyszerű app-okhoz mint amit az írásodban említettél jó lehet ha nem elsődleges fontosságú a sebesség és nincs sok idő/költség a fejlesztésre. Tehát pl. egy kajarendelős vállalkozásnak célszerű lehet használni, fölösleges külön külön 2 platformra fejleszteni.
Egy szó mint 100 szerintem a feladat határozza meg az eszközt :)

Tompa Tamás 2011.04.04. 14:17:42

Pont így gondoljuk mi is: most nagyon gyorsan tudunk prototípust fejleszteni, aztán amikor előjönnek a sebesség és egyéb platform specifikus kérdések (és alkalmazások), akkor nekilátunk mind az Android, mind az iOS SDK-nak.