HTML

Magunkról

The blog of the Budapest based Digital Natives covers the topics such as technological challenges we meet in our work, also our solutions and developments related mostly to Ruby on Rails and e. g. JavaScript. You can read about project management methodologies, which drive our workflow, such as agile or scrum. We don’t forget to report about our work and free-time related events and activities.

Facebook

Címkék

2011 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (2) agency (1) agile (1) agilis (13) android (1) angel (2) anita (2) API (1) árazás (2) artisjus (1) balaton (1) bécs (1) becs (1) becslés (1) befektető (7) befekteto (1) bemutatkozás (1) berlin (1) beszédfelismerés (2) beszédtechnológia (1) bitbucket (1) blog (1) borkóstoló (1) budapest.rb (1) célok (1) client (4) cloud (1) code hulk (1) coding (1) coin (1) concept (2) conference (1) continuous integration (1) cross browser (1) cross platform (2) csapat (4) csapatépítés (1) csocsó (1) David (1) ddb (1) deployment (3) design (2) dev (5) dev meeting (2) digital (1) diktálás (1) dojo (1) ebook (1) education (1) elemzés (3) elmélet (1) English (1) english (9) értékelés (1) értékesítés (3) extreme programming (1) fejlesztő (3) feliratozás (1) Friday (1) frontend (2) game (3) game of thrones (1) gerzson (2) hackfwd (2) heroku (1) hirdetés (1) hosting (1) icatapult (2) idcee (4) idea (1) implementation (2) inkubáció (9) ios (1) javascript (1) jenkins (1) jogdíj (1) jruby (1) kaizen (1) kalandpark (1) kanban (3) képzés (2) kijev (1) kipuedu (1) kirándulás (1) kocákzati tőkealap (1) kommunikáció (1) lean (2) LinkedIn (1) Logidok (1) mahasz (1) marketing (1) meetup (9) mindroom (2) Mitnick (1) mixgar (14) mobil (4) moving (1) mvp (2) MVP (1) nabaztag (1) natives (1) olasz (1) open source (1) people search (1) piknik (1) planning (1) playertise (3) prága (1) presentation (1) product owner (1) product roadmap (1) project (1) prototípus (1) prototype (1) rabbit (1) rails (15) ruby (14) rupy (1) scrum (9) search API (1) series (2) sharewood (1) siker (2) social (1) sorozat (1) spaceship (1) speedinvest (1) startup (6) startup week (1) String (1) szerződés (1) szolgáltatás (2) taxi (3) taxitrust (3) taxtrust (1) techshow (2) testing (2) teszt (1) titanium (1) toborzás (2) tőke (2) toptal (1) trónok harca (1) tumblr (1) ügyfél (1) UI (1) UML (1) UX (2) üzletiangyal (1) vagrant (1) varga anita (1) verseny (2) videó (1) videóarchívum (1) vienna (1) világhírnév (8) virtualbox (1) vm (1) vodka (1) web (8) wired (2) workflow (2) xp (3) XP (1) Címkefelhő

Úgy tűnik, hogy a DiNában a szerdai napok azok, amelyeken a legtöbb minden történik. Most szerdán otthont adtunk a budapesti Lean and Kanban Meetup Group első rendezvényének, ahol a Kanban rendszer alapjairól esett szó.

 
 
 
A meetup három főbb részből állt. Az első részben a vendégsereg (20 fő) megismerkedhetett a szoftverfejlesztésben használt Kanban rendszer gyökereivel és motivációjával:

  • átláthatóvá tenni a folyamatokat (visualize workflow)
  • maximalizálni az egyes fázisokban lévő elemek számát (WIP limit), hogy
  • a folytonosság fent maradjon (manage flow)
  • a felhalmozott készletek maximalizálásával a veszteségek csökkenjenek (limit inventory, reduce waste)
  • folyamatosan fejleszteni a folyamatokat és a kollégákat (continuous improvement a.k.a Kaizen)
A második részben a "coin game" nevű játék egy módosított változatát játszották végig a bátor jelentkezők, a többiek aszisztálásával.
 
A játékban több játékos láncban állva vesz részt. A lánc első tagja megkapja a megrendelőtől az érméket összekevert állapotban. A megrendelő a lánc másik végén úgy szeretné viszont látni az összes érmét, hogy minden érmének a "fej" oldala van felül.
 
Az érmék akkor adhatóak át a következő játékosnak, ha minden érmének azonos oldala van felül, de előtte a játékosnak mindenképpen meg kell fordítania az érméket, amelyek előtte helyezkednek el. Csak akkor lehet érméket átvenni vagy átadni, ha a játékos készen van.
 
A játékban az egyes játékosok képviselik az egyes szoftverfejlesztési folyamakatok, mint például az első felel meg a tervezésnek, a második a fejlesztésnek és így tovább.
 
Az első körben a játékosoknak az összes - közel 40 - asztalon lévő érmét kellett mozgatnia. Ez felel meg az általánosabb fejlesztési megközelítésnek. A fennmaradó körökben a játékosok dönthették el, hogy miként oldják meg a feladatot.
 
kör megjegyzés lead time
1. ~40 elem mozgatása egyszerre ~2:40
2. 2 elem egy batch-ben ~1:26
3. 6 elem egy batch-ben ~1:10
4. 1 elem egy batch-ben nehezítéssel ~1:40
 

Az első két kör összehasonlítása nyomán nehéz lenne messzemutató következteséseket levonni, mert a játékosok még szokták egymást, és nem volt akkora tapasztalata a feladatban, de a későbbiekben a megfelelő batch választás láthatóan nagy hatással volt a teljesítményre. A negyedik körben plusz érméket is kapott a társaság, és voltak olyanok amelyeket hiba miatt vissza kellett tenni az elejére.


A játék eredménye nemcsak a Kanban rendszer hatékonyágát mutatja, hanem jól szemlélteni mennyi fontos az, hogy jól daraboljuk fel a kapott munkát. Elsőre a szimpatikus "max két elem mert két kezem van" elv nem teljesített olyan jól, mint az a változat amikor hat elemen dolgozott egyszerre egy játékos.
 
A tanulság számomra az, hogy érdemes folyamatosan fejlődni, képezni magunkat és fejleszteni a folyamatainkat, mindig van min javítani.
 

Legvégül megnéztük a DiNa éppen aktuális csapat és cégszintű tábláit és beszélgettünk arról, hogy hogyan használjük őket.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
A meetup-n elhangzott prezentáció:
 
És a készült képek:

 

Címkék: game meetup coin kaizen kanban

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalnatives.blog.hu/api/trackback/id/tr743010164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.