HTML

Magunkról

The blog of the Budapest based Digital Natives covers the topics such as technological challenges we meet in our work, also our solutions and developments related mostly to Ruby on Rails and e. g. JavaScript. You can read about project management methodologies, which drive our workflow, such as agile or scrum. We don’t forget to report about our work and free-time related events and activities.

Facebook

Címkék

2011 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (2) agency (1) agile (1) agilis (13) android (1) angel (2) anita (2) API (1) árazás (2) artisjus (1) balaton (1) bécs (1) becs (1) becslés (1) befektető (7) befekteto (1) bemutatkozás (1) berlin (1) beszédfelismerés (2) beszédtechnológia (1) bitbucket (1) blog (1) borkóstoló (1) budapest.rb (1) célok (1) client (4) cloud (1) code hulk (1) coding (1) coin (1) concept (2) conference (1) continuous integration (1) cross browser (1) cross platform (2) csapat (4) csapatépítés (1) csocsó (1) David (1) ddb (1) deployment (3) design (2) dev (5) dev meeting (2) digital (1) diktálás (1) dojo (1) ebook (1) education (1) elemzés (3) elmélet (1) English (1) english (9) értékelés (1) értékesítés (3) extreme programming (1) fejlesztő (3) feliratozás (1) Friday (1) frontend (2) game (3) game of thrones (1) gerzson (2) hackfwd (2) heroku (1) hirdetés (1) hosting (1) icatapult (2) idcee (4) idea (1) implementation (2) inkubáció (9) ios (1) javascript (1) jenkins (1) jogdíj (1) jruby (1) kaizen (1) kalandpark (1) kanban (3) képzés (2) kijev (1) kipuedu (1) kirándulás (1) kocákzati tőkealap (1) kommunikáció (1) lean (2) LinkedIn (1) Logidok (1) mahasz (1) marketing (1) meetup (9) mindroom (2) Mitnick (1) mixgar (14) mobil (4) moving (1) mvp (2) MVP (1) nabaztag (1) natives (1) olasz (1) open source (1) people search (1) piknik (1) planning (1) playertise (3) prága (1) presentation (1) product owner (1) product roadmap (1) project (1) prototípus (1) prototype (1) rabbit (1) rails (15) ruby (14) rupy (1) scrum (9) search API (1) series (2) sharewood (1) siker (2) social (1) sorozat (1) spaceship (1) speedinvest (1) startup (6) startup week (1) String (1) szerződés (1) szolgáltatás (2) taxi (3) taxitrust (3) taxtrust (1) techshow (2) testing (2) teszt (1) titanium (1) toborzás (2) tőke (2) toptal (1) trónok harca (1) tumblr (1) ügyfél (1) UI (1) UML (1) UX (2) üzletiangyal (1) vagrant (1) varga anita (1) verseny (2) videó (1) videóarchívum (1) vienna (1) világhírnév (8) virtualbox (1) vm (1) vodka (1) web (8) wired (2) workflow (2) xp (3) XP (1) Címkefelhő

Idén nyáron megszületett bennünk az elhatározás, hogy újragondoljuk a munkaeszközeinket. Sokat fejlődtünk módszertani szinten, változtattunk a folyamatainkon, de mindezt szoftveresen lekövetni nehezebb feladat. Az agilis módszertanokat legjobban kiszolgáló szoftver megtalálása nem kis fejtörést okozott. Éppen ezért ezt a kiválasztási folyamatot fogom összefoglalni ebben a bejegyzésben, - talán másnak is segíthet.

A következő igények mentén kerestünk szoftvert:

  • Jól kezelhető, kidolgozott felületek
  • Támogatja az agilis módszereket (elsősorban Scrum, vagyis kezel sprint-eket, task-okat, stb.)
  • Átlátható: vannak vizuális megjelenítő / összefoglaló képernyői
  • Megoldást ad a hibakezelésre is, de különböző folyamatok (workflow-k) definiálhatóak benne
  • Támogatja az órák elszámolását is (terv / tény adatok rögzítését)
  • Ingyenes, vagy nagyon baráti áron elérhető
  • Nyílt forráskódú, könnyen továbbfejleszthető / módosítható
  • Saját környezetben üzemeltethető (nem hostolt megoldás)

 Körülnéztünk a világban, és a következő lehetőségeket találtuk:

  • Atlassian Jira - nagyon jól kidolgozott, profi termék, de sajnos a felhasználó alapú árazásnál elvérzett - kb 2000$ lett volna induláskor. Ha valakinek van rá költségkerete, mindenképp javasoljuk...
  • Trac - integrált verziókövető, wiki és hibakezelő - nem túl felhasználóbarát, nincsenek benne jó összefoglaló nézetek, sem óra elszámolás.
  • Redmine - első ránézésre (pl. maga a weboldal) nem túl meggyőző, de egy ingyenes, nyílt forráskódú projekt menedzsment eszközről van szó, érdemes kipróbálni akár egy Bitnami image segítségével
  • Basecamp - hostolt megoldás, korábban használtuk is sokáig, szerettük, mert tényleg egyszerű. Az óraelszámolást a Harvest-el integrálva lehet legszebben megoldani, de a kettő együtt már 200$ havonta.
  • Zoho - szintén hostolt megoldás, nincs vele tapasztalatunk, de jónak tűnt a funkcionalitás. Ez is havi 200$ lett volna, de nem akartunk külső függőséget és azt, hogy ne tudjunk hozzányúlni a rendszerhez, ezért ezt a kettőt elvetettük.

Redmine Backlogs

Végül a Redmine mellett döntöttünk, részletesen a következők miatt:

  • Eleve tetszett, hogy Ruby on Rails alapú rendszer, könnyen tudunk hozzá fejleszteni, üzemeltetni pedig szintén jól tudjuk.
  • Az alaprendszer szinte mindent tud, amire szükségünk van, de amit esetleg nem, arra is vannak Redmine plugin-ok.
  • A legfontosabb kiegészítése a Redmine Backlogs: ezzel tudunk egyszerűen Scrum-os projekteket átláthatóan kezelni, és teljesen integrálva van az Issue tracker részhez. (A képen látható a Task Board nézete)
  • Ingyenes, de aktív fejlesztő tábora van, néhány havonta van stabil verzió, új funkciókkal.

A júliusi tesztidőszakot követően 2011. augusztus 1-el élesben kezdtük el használni a Redmine-t. Hamarosan ügyfeleink is használatba vehetik és az ő visszajelzéseik alapján fogjuk tovább finomítani a rendszert. A tapasztalatokról pedig itt is be fogunk számolni!

Címkék: web rails ruby scrum kanban agilis

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalnatives.blog.hu/api/trackback/id/tr873119452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.