HTML

Magunkról

The blog of the Budapest based Digital Natives covers the topics such as technological challenges we meet in our work, also our solutions and developments related mostly to Ruby on Rails and e. g. JavaScript. You can read about project management methodologies, which drive our workflow, such as agile or scrum. We don’t forget to report about our work and free-time related events and activities.

Facebook

Címkék

2011 (1) 2012 (4) 2013 (5) 2014 (2) agency (1) agile (1) agilis (13) android (1) angel (2) anita (2) API (1) árazás (2) artisjus (1) balaton (1) bécs (1) becs (1) becslés (1) befektető (7) befekteto (1) bemutatkozás (1) berlin (1) beszédfelismerés (2) beszédtechnológia (1) bitbucket (1) blog (1) borkóstoló (1) budapest.rb (1) célok (1) client (4) cloud (1) code hulk (1) coding (1) coin (1) concept (2) conference (1) continuous integration (1) cross browser (1) cross platform (2) csapat (4) csapatépítés (1) csocsó (1) David (1) ddb (1) deployment (3) design (2) dev (5) dev meeting (2) digital (1) diktálás (1) dojo (1) ebook (1) education (1) elemzés (3) elmélet (1) English (1) english (9) értékelés (1) értékesítés (3) extreme programming (1) fejlesztő (3) feliratozás (1) Friday (1) frontend (2) game (3) game of thrones (1) gerzson (2) hackfwd (2) heroku (1) hirdetés (1) hosting (1) icatapult (2) idcee (4) idea (1) implementation (2) inkubáció (9) ios (1) javascript (1) jenkins (1) jogdíj (1) jruby (1) kaizen (1) kalandpark (1) kanban (3) képzés (2) kijev (1) kipuedu (1) kirándulás (1) kocákzati tőkealap (1) kommunikáció (1) lean (2) LinkedIn (1) Logidok (1) mahasz (1) marketing (1) meetup (9) mindroom (2) Mitnick (1) mixgar (14) mobil (4) moving (1) mvp (2) MVP (1) nabaztag (1) natives (1) olasz (1) open source (1) people search (1) piknik (1) planning (1) playertise (3) prága (1) presentation (1) product owner (1) product roadmap (1) project (1) prototípus (1) prototype (1) rabbit (1) rails (15) ruby (14) rupy (1) scrum (9) search API (1) series (2) sharewood (1) siker (2) social (1) sorozat (1) spaceship (1) speedinvest (1) startup (6) startup week (1) String (1) szerződés (1) szolgáltatás (2) taxi (3) taxitrust (3) taxtrust (1) techshow (2) testing (2) teszt (1) titanium (1) toborzás (2) tőke (2) toptal (1) trónok harca (1) tumblr (1) ügyfél (1) UI (1) UML (1) UX (2) üzletiangyal (1) vagrant (1) varga anita (1) verseny (2) videó (1) videóarchívum (1) vienna (1) világhírnév (8) virtualbox (1) vm (1) vodka (1) web (8) wired (2) workflow (2) xp (3) XP (1) Címkefelhő

Nem fogytunk ki az ötletekből, sőt. Az elmúlt fél évben folyamatosan gyűjtögettük az új ötlet-kezdeményeket és egyre többször merült fel a kérdés, mi lesz velük?
Végül arra jutottunk, hogy rászánunk egy hétvégét a 3 legjobb ötlet kidolgozására, új fejezetet nyitunk a Dina Inkubációban. Tudni szeretnéd mi történt? Kik segítették a munkát? Mi lett az eredmény? Olvass tovább!

2011. november 18-19-én összeült a teljes csapat és a 42 korábban felvetett ötlet közül megpróbáltuk kiválasztani, melyiken érdemes tovább dolgozni. Ezt egy nagyon egyszerű módszerrel végeztük el: mindenki jelölhette azt az ötletét, amin legjobban szeretne dolgozni, majd mindenki eloszthatott 10 szavazatpontot a jelölt ötletek között, és a 3 legtöbb pontot kapott ötlet jutott tovább.

  1. Egy anonim, egyszerű kérdéseken alapuló, válaszok közötti összefüggéseket vizuálisan megjelenítő szolgáltatás
  2. Egy vállalatok közötti kommunikációt és kapcsolatépítést támogató online platform
  3. Egy online/mobil időpont foglaló szolgáltatás

A továbbjutás azt jelentette, hogy az ötletgazda, mint csapatkapitány egy csapatot alapíthatott és 1 teljes napig az ötlet részleteinek, megvalósíthatóságának kidolgozásán együtt munkálkodhattak. Egy négy-öt fős csapatnál ez nagyságrendileg 30-40 munkaórát jelent, ami elegendő arra, hogy a termék "testet öltsön", a keretei meghatározásra kerüljenek, egy első körös piaci felmérés készüljön hozzá és kiderüljön, hogy lehet-e előnyre szert tenni a versenytársaival szemben.

Engem az a szerencse ért, hogy az ötletem bekerült a legjobb 3 közé és így csapatvezetőként vehettem részt a szombati napon. Ez még izgalmasabbá tette az egészet és mondanom sem kell, péntek este rendesen kavarogtak a gondolatok a fejemben :)

Most először hívtunk meg külsősöket is az ötletelésre. Olyan szakmabeli barátokat és ismerősöket láttunk vendégül, akiknek adunk a véleményére és akikről úgy gondoltuk, hogy gondolataikkal és tanácsaikkal segíteni tudnak nekünk a termék/szolgáltatás koncepciók ezen korai fázisában. Nem utolsó sorban pedig reméltük, hogy ez a nap számukra is érdekes és tanulságos lesz - ezúton is köszönöm nektek (Barnabás, Gábor, Gergő, István, Pölö) a ránk áldozott szabadidőt!

A csapatok - kiegészülve a meghívott vendégekkel - egész nap lázasan dolgoztak, hogy estére egy rövid prezentáció keretében mutassák be az eredményeiket. Ebből már sejthető, hogy bár technológiai/fejlesztő cég vagyunk, nem álltunk neki azonnal kódolni, prototipust fejleszteni, inkább az üzleti oldalra koncentráltunk és olyan kérdéseket vizsgáltunk mint:

  • mi az alapvető emberi probléma, amit megoldani hivatott a termék?
  • kiknek a problémájára jó, ki a célközönség?
  • mi a megoldás erre a problémára? mennyire jó ez a megoldás?
  • pontosan mikből áll a termék/szolgáltatás? mik az alapvető használati esetek?
  • van-e konkurencia a hazai/nemzetközi piacon és ha igen, miben jobb/rosszabb a mi megoldásunknál?
  • mekkora és milyen jellemzőkkel bír az a piac, amire a terméket szánjuk?
  • mik a lehetséges üzleti modellek?
  • hogyan lehet/érdemes bevezetni a terméket (hazai/nemzetközi piacon)?
  • mik a megvalósítás nagyságrendi feltételei, költségei, erőforrás igénye?

Ezen kívül persze akinek volt kedve/ideje más területeket is kidolgozni, az szabadon elmerülhetett akár a termék design, termék név és szlogen, technológia vagy marketing kérdéseiben.

A prezentációk nagyon jól sikerültek, de összehasonlítani elképesztő nehéz lenne őket. Szerencsére minden ötlet teljesen más területről szól, ezáltal nagyon változatosra sikerültek a bemutatók, viszont adódott a kérdés: hogyan hasonlítsunk most össze körtét az almával és szőlővel? Végül úgy döntöttünk, hogy mindenki az alapján értékelje az elhangzottakat, hogy mekkora potenciált lát a termékben és üzletileg melyiket érzi a leggyorsabban sikerre vihetőnek? (Ez manapság nem elhanyagolható szempont. Érdemes a földön maradni és nem olyan álmot kergetni, amit valószínűleg nincs lehetőségünk megvalósítani - egészen egyszerű anyagi okok miatt.)

Nagy örömömre a legtöbben az én csapatom által bemutatott terméket tartották a legígéretesebbnek! (Gondolom ennek is köszönhetem a megtiszteltetést, hogy ezt a blog bejegyzést megírhatom :))

A személyes sikerélmény mellett ez nagy lendületet adott a termék kidolgozásának folytatásához is. Láttam a lelkes csapattagokon, hogy hétfőn már szívesen dolgoznának tovább a saját ötletükön. Az elmúlt időszakból azonban megtanultuk, hogy még rengeteg mindent meg kell vizsgálni ahhoz, hogy akár egyetlen kódsort is érdemes legyen leírni. A következő hetekben tovább fogunk dolgozni ezeken a termékeken és tavasszal remélhetőleg már tudunk mutatni újabb prototípusokat is.

Nagy várakozással és 3 újabb termék koncepcióval várjuk a 2012-es évet!

Címkék: angel csapat világhírnév inkubáció

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitalnatives.blog.hu/api/trackback/id/tr133435135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.