Az olasz Wired magazin írt cikket a Mixgarról, amit lefordítottunk nektek magyarra. Köszönjük Varga Anitának a segítséget! Az eredeti cikket itt éritek el.
Mixgar, a jukebox applikációként tér vissza
A Facebook, Last.fm és Foursquare API-ját felhasználva a vendéglátóhelyek
zenéje automatikusan a vendégek ízlése szerint alakul.
2011. június 24. szerződ: Davide Ludovisi
Éppen az „annyira-underground-hogy-csak-te-ismered” kísérleti indie-rock együttes első (és utolsó) albumát kóstolgatod, amikor bemész egy üzletbe. Mennyire idegesítő ezek után a beállított, nyálas kereskedelmi rádiót hallgatni? Ha nem akarsz meglépni, kénytelen vagy kikényszeríteni, hogy váltsanak számot.
Azonban néhány hét múlva elérhetővé válik egy rendszer, amit egy kis magyar high-tech cég fejlesztett. A Digital Natives alkalmazása pont a fenti problémára ad választ. És nincs vita. A neve Mixgar, egy szoftver, ami hozzájárul, hogy egy helyiségben - legyen az bár, étterem, üzlet, zenei fesztivál vagy házibuli – a zene a közönség ízlése szerint alakuljon. A megoldás valójában az okostelefonok internet hozzáférésén alapszik, ezáltal elérhetővé válnak a hallgatók kedvencei, visszaadva a leghallgatottabb zenék listáját.
Általában a vendéglátóhelyek üzemeltetői nem ismerik a vendégek zenei ízlését, vagyis nyilvánvalóan nem tartanak fenn stílusonként elkülöníthető helyeket vagy szerveznek feltétlenül tematikus rendezvényeket. Ellenben ezzel az eszközzel a Facebook és a Last.fm API-jával a weben elérhető lejátszási listákból egy dinamikus zenei lista állítható össze. Az egészet tovább egyszerűsíti, hogy a hálón elérhető számok már stílusonként kategorizáltak.
Így működik: egy WiFi szolgáltatást jelző táblához hasonlónak köszönhetően észreveszed, hogy van MixGar szolgáltatás az adott helyen, miután ingyenesen letöltötted okostelefonodra az alkalmazást, ami a Facebook-on és a Foursquare-en keresztül működésbe lép. A MixGar a bejelentkezett felhasználók preferenciáit regisztrálva összeállítja a lejátszási listát. A felhasználók a teljes playlistet láthatják telefonjaikon és szavazhatnak kedvenc számaikra, ezáltal befolyásolják a lejátszási listát.
Az üzlet/bár/kocsma üzemeltetője a maga részéről a tíz-húsz eurós előfizetési díj megfizetését követően Facebook account-jával regisztrál a szolgáltatás oldalán, így láthatja és kezelheti a toplistát, adott esetben törölheti azokat a számokat, amik ronthatják a hely hangulatát. Továbbá meghatározhatja azt a zenei adatbázist (különösen franchise hálózatok esetén lehet érdekes) és lekérdezheti a statisztikát, ami anonim módon megmutatja, hogy adott napon hányan és mikor szavaztak egy zeneszámra.